Objednejte si nyní
Menu na pondělí:


Kontakt:
Provozovna: Pipi Gril
17. listopadu 1A (býv. dům školství)
690 02, Břeclav
Objednávky: Mgr. Klára Strušková
739 499 044

O dietě

 

K trvalému zhubnutí nevedou žádné zázraky, ale respektování zákona o zachování energie, což znamená menší příjem než výdej energie. Vy jste zvolili krabičkovou dietu, která vám v tomto pomůže. Našim cílem je, aby Váš váhový úbytek byl pozvolný a trvalý. Proto je pro nás důležité aby Vám naše jídlo chutnalo a bylo dostatečným množstvím energetického příjmu. K tomu je potřeba znát určitá fakta

 

Množství energie potřebné k úbytku váhy asi ½ kg týdně je značně individuální. Závisí:

  • na rychlosti metabolismu, který je dán geneticky
  • na předchozích pokusech o zhubnutí (čím víc diet, tím je to horší)
  • na množství svalové hmoty (čím víc, tím lépe)
  • na dosavadním příjmu potravy
  • na energetickém výdeji
  • na pohlaví ….

 

Všeobecně lze říct, že úbytek ½ - 1 kg týdně je zdravým způsobem hubnutí. Může se však stát, že zpočátku naší krabičkové diety bude úbytek vyšší nebo naopak nižší. Ani v jednom případě to neznamená problém. Je dobré vydržet a během dalších týdnů se metabolismus upraví a hubnutí bude pozvolné. Lepší je se nevážit, ale měřit se a sledovat úbytek v cm.

Touto pozvolnou metodou se zbavujete nejen tukových řas, které jsou hmatatelné, ale také vnitřního tuku, který našemu tělu velmi škodí.

Dostala jste 3 krabičky na dnešní den. Rozvrhněte si jídlo tak, aby Vám to vyhovovalo s vašim dením režimem. (např. 8,00- 9,00 snídaně, 13,00 - 14,00 oběd, 18,00 - 19,00 večeře).  Moje doporučení je rodzdělit toto množství jídla do časového pásma 8 hodin, dle zásad přerušovaného půstu (16/8 nebo 14/10), kdy 16 hodin člověk nejí (většinou noc a jen pár hodin ve dne) a pak má 8 hodin na jídlo. O tomto stravování najdete velké množství článků, ať už na internetu či v knihách nebo časopisech. Hlavními benefity tohoto rozložení jídla je, že tělo rychleji spaluje tuk, omlazuje tělo, srovnává hormony......

Naše krabičky jsou propočítané do 5000 kj denně pro ženy a 7000-8000 pro muže. Je to dostatečný příjem při sedavém způsobu života. Samozřejmě musíte připočítat nejen to co sníte, ale také to co vypijete.

Tabu by měly být sladké nápoje i minerálky, doporučuji pít vodu nebo neslazené ovocné čaje. Denní příjem tekutin by měl být okolo třech litrů v průběhu celého dne. Káva nemá žádnou energetickou hodnotu pokud je černá a hořká (půl dcl mléka a  4g cukr je asi 250kj).

Naprosto nedoporučujeme pít alkohol. Když už je to nutné tak vinný střik a jen jeden!!!

 

V průběhu prvního týdne můžete pociťovat hlad. Není to nic divného, přece jen jste byli zvyklí na větší přísun energie. Pokud by váš hlad byl k nevydržení, dejte si malý talířek zeleniny. To by mělo stačit k potlačení vlčího hladu a dále pokračujte  další krabičkou. Žaludek si během týdne přivykne na stávající množství jídla a už nebude hlad nesnesitelný.

V případě, že sportujete není důvod si nepřidat jídla. Vhodné je si před cvičením dát třeba mysli tyčinku a po cvičení kousek libového masa se zeleninou a jen malý kousek chleba (25g)

 

Samozřejmě neznamená, že když jste začala hubnout, tak už si nikdy nesmíte dát nic na co máte chuť. Doporučuji si zvolit jeden den v týdnu kdy si dopřejete něco na co už dlouho myslíte. Pokud si tento malý hřích dovolíte a pak se zase vrátíte ke zdravé stravě, pomůže Vám to vydržet a dojít až k vytouženému úbytku váhy.

 

Hodně úspěchů přeje Vaše

Krabičková dieta Břeclav